7 Aralık 2023 Perşembe

Atık Sıvı Yağ Yönetimi: IoT ile Akıllı Geri Dönüşüm Projesi

Merhaba Sevgili Okurlar,

Bugün sizlere, hem çevresel etkiyi azaltmak hem de geri dönüşüm süreçlerini daha etkili hale getirmek amacıyla geliştirdiğim heyecan verici bir projeden bahsedeceğim. "Atık Sıvı Yağ Yönetimi: IoT ile Akıllı Geri Dönüşüm Projesi", nesnelerin interneti (IoT) teknolojisinin gücünü kullanarak, evlerimizden topladığımız atık sıvı yağların verimli bir şekilde geri dönüştürülmesini sağlıyor.

Proje Amaçları:

  1. ESP ile Blink Sistemi Entegrasyonu:

    • ESP8266 veya ESP32 mikrodenetleyicisi kullanarak Blink IoT platformu ile bağlantı kurun.
    • Sıcaklık sensörü, ultrasonik sensör ve GPS modülü gibi sensörleri ESP üzerine entegre edin.
  2. Atık Sıvı Yağ Takip Sistemi:

    • Atık yağ depolama tanklarına yerleştirilecek sensörler aracılığıyla sıcaklık ve yağ seviyesi bilgilerini ölçün.
    • Tankların konum bilgilerini GPS modülü ile kaydedin.
  3. Veri Toplama ve Analiz:

    • Blink platformu üzerinden toplanan verileri görselleştirin.
    • Tankların doluluk oranlarına göre uyarılar ekleyerek daha etkili bir yönetim sağlayın.
  4. Yenilenebilir Enerji Kullanımı:

    • Güneş enerjisi panelleri kullanarak sistemdeki sensörleri besleyin.
    • Bu sayede enerji tasarrufu sağlayarak çevresel etkiyi minimize edin.

Proje Yapım Aşamaları:

  1. Malzemelerin Hazırlığı:

    • ESP8266 veya ESP32 mikrodenetleyici
    • Sıcaklık sensörü, ultrasonik sensör, GPS modülü
    • Güneş enerjisi panelleri ve batarya
    • Atık yağ depolama tankları ve sensörleri
  2. ESP-Blink Bağlantısı:

    • ESP cihazını Blink platformuna kaydedin.
    • Platform üzerinde gerekli widget'ları oluşturun.
  3. Sensör Entegrasyonu:

    • Sensörleri doğru şekilde bağlayarak ESP üzerinden veri alımını sağlayın.
    • Sıcaklık, yağ seviyesi ve GPS verilerini düzenli olarak ölçün.
  4. Güneş Enerjisi Sistemi:

    • Güneş panellerini doğru konumlandırarak enerji üretimini optimize edin.
    • Batarya aracılığıyla enerji depolamasını sağlayın.
  5. Veri Analizi ve Uyarı Sistemi:

    • Blink platformundan alınan verileri analiz edin.
    • Tank seviyelerine göre otomatik uyarılar ekleyin.

Çevresel Farkındalık ve İşbirliği:

Projemizin bir diğer önemli yönü, yerel belediyeler ve toplumla işbirliği içinde olmamız. Geri dönüştürülen atık sıvı yağların çevresel etkilerini azaltmak adına belediyelerle işbirliği yaparak, bu projeyi daha geniş kitlelere yaymayı amaçlıyoruz. Ayrıca, bu projeyi anlatan etkinlikler ve bilinçlendirme kampanyaları düzenleyerek toplumu bu önemli konuda bilinçlendirmeyi hedefliyoruz.

Bu projemizin, atık sıvı yağların etkili bir şekilde yönetilmesine katkıda bulunması ve çevresel farkındalığı artırması dileğiyle, sizi projemizin daha da detaylı anlatıldığı bir sonraki yazıya davet ediyorum.

İyi geri dönüşümler!

20 Mayıs 2022 Cuma

BİLGİSAYAR OLİMPİYATLARI 1. AŞAMA SINAVI HAZIRLIK

 TÜRKİYE ULUSAL ORTAOKUL BİLGİSAYAR OLİMPİYATLARI

Merhaba gençler her yıl düzenli olarak yapılan Bilim Olimpiyatları sınavları Ortaokul Bilgisayar Olimpiyatlarına hazırlık için aşağıda belirttiğim konularda hazırlık yapmaktayız. Matematik dersleri de dahil olmak üzere programlama dersleri için aşağıdaki konularda çalışmalar yapacağız.

1. AŞAMA SINAVI MÜFREDAT VE KAYNAKLAR

Ulusal Ortaokul Bilgisayar Olimpiyatı Birinci Aşama sınavı, çoktan seçmeli 30 sorudan oluşan test şeklinde yapılmaktadır. Öğrencilerin sınıflarına göre ayrı soru grubu bulunmamakta, sınava giren tüm öğrenciler aynı soruları cevaplamaktadırlar. Sınavda sorulan sorular aşağıdaki gibi 5 ana başlık altında toplanmaktadır: 

Matematik: öğrencilerin matematik bilgisini ve becerisini ölçmek için sorulmaktadır. 

Genel Yetenek Soruları: öğrencilerin analitik yeteneklerini ölçmeyi hedefleyen sorular sorulmaktadır. 

Zekâ Soruları: öğrencilerin zihinsel becerilerinin ve problem çözme kabiliyetlerinin tespit etmeyi hedefleyen sorular sorulmaktadır. 

Algoritma Becerisi: Bu tip sorularla, öğrencilerin algoritmalara olan eğilimlerini ölçmek hedeflenmiştir. Ancak öğrencilerin soruları çözmek için algoritma bilgisine sahip olması gerekmemektedir. Soru metni soruların çözülmesi için yeterli olmaktadır.

Programlama Bilgisi: C programlama dili üzerinden; programlama dili bilgisi ve becerisi ölçülmektedir. Kod veya kod parçacıkları verilerek; sonucun ne olacağı türünde sorular bulunmaktadır.

MATEMATİK KONULARI

 Tam sayılarda, doğal sayılarda, rasyonel sayılarda ve ondalıklı sayılarda işlemler 

 Çarpanlar, ortak bölenler, katlar 

 Oran ve orantı 

 Üslü İfadeler 

 Kareköklü ifadeler 

 Cebirsel ifadeler ve özdeşlikler 

 Eşlik ve benzerlik 

 Olasılık 

 Doğrusal denklemler 

 Üçgenler, dörtgenler, çokgenler 

 Denklem sistemleri 

 Eşitsizlikler 

 Dönüşüm geometrisi


C PROGRAMLAMA DİLİ KONULARI 

FLOW CHARTS (AKIŞ DİYAGRAMLARI) 

 Sequential Flow Charts (Sıralı Akış Diyagramları) 

 Conditional Flow Charts (Sıralı Akış Diyagramları) 

 Iterative Flow Charts (Döngülü Akış Diyagramları) 

STRUCTURAL PROGRAMMING (YAPISAL PROGRAMLAMA) 

 Sequential Structured Programming (Sıralı Yapısal Programlama) 

    o Variables (Değişkenler) 

    o Arithmetic Operations (Aritmetik İşlemler) 

    o Comment Lines (Açıklama Satırları) 

    o Write to Output (Bilgi Yazdırma) 

    o Read to Input (Bilgi Okuma) 

    o ++ and -- Operators (++ ve -- İşleçleri) 

    o const Type (const Veri Tipi) 

 Conditional Structured Programming (Şartsal Yapısal Programlama) 

    o Conditional Operators (Şartsal İşleçler) 

    o Logical Operators (Mantıksal İşleçler) 

    o if-else Statement (if-else İfadesi) 

    o ?: Operator (?: İşleci) o switch Operator (switch İfadesi) 

 Iterative Structured Programming (Döngülü Yapısal Programlama) 

    o while, do-while 

    o for 

    o goto 

    o continue, break 

ARRAYS (DİZİLER) 

 1D Arrays (1-Boyutlu Diziler) 

 2D Arrays (2-Boyutlu Diziler, Matrisler) 

 Multi-Dimensional Arrays (Çok-boyutlu Diziler) 

FUNCTIONS (FONKSİYONLAR) 

 Definitions (Fonksiyon Tanımlama) 

 void and return (void ve return) 

 Prototype (Fonksiyon Prototipleri) 

 Some Library Functions (Bazı Kütüphane Fonksiyonları) 

 Recursive Functions ( Özyinelemeli Fonksiyonlar) 

POINTERS (İŞARETÇİLER) 

 Address (&) Operator (Adres İşleci) 

 Pointer (*) Operator (Erişim İşleci) 

 Dynamic Memory Allocation (Dinamik Bellek Yönetimi) 

STRINGS AND VARIABLE TYPES (DİZİLER VE DEĞİŞKEN TÜRLERİ) 

 Strings (Dizgiler) 

 ASCİ Table (ASCİ Tablosu) 

 Variable Types (Değişken Türleri) 

    o Defined Location (Tanımlandıkları Yere Göre) 

    o Memory Location (Bellekteki Yerlerine Göre) 

    o static, long, short, unsigned 

 Integer, Double Structure (Tamsayı, Double Değişkenlerin Bellekte Tutuluşu) 

 Overflow (Değişkenlerin Değerlerinde Taşma Olması) 

STRUCTS AND UNIONS (YAPILAR VE BİRLİKLER) 

 Structs (Yapılar) 

 typedef 

 Example: Linked List (Bağlantılı Liste Örneği) 

 Unions (Birlikler)  Enumerations (enum ifadesi) 

FILE PROCESSING (DOSYA İŞLEME) 

 File Definition (Dosya Tanımlama) 

 Open File (Dosya Açma) 

 Read File (Dosyadan Okuma) 

 Write File (Dosyaya Yazma) 

 Close File (Dosya Kapama) 

BITWISE OPERATIONS (BİT DÜZEYİNDE İŞLEMLER) 

 Shifting Operators (Kaydırma İşlemleri) 

 Logical Operator at Bit-Level (Bit Düzeyinde Mantıksal İşleçler) 

 Masking (Maskeleme İşlemi) 

PREPROCESSING COMMANDS ( ÖNİŞLEMCİ KOMUTLARI) 

 include, define 

 Header Files (Başlık Dosyaları)